Acer'dan Ferrari hizinda yukselis

Acer'dan Ferrari hızında yükseliş

Fatih Sarı

Türkiye pazarında 2005 yılı sonunda yüzde 4.2�lik pazar payıyla 7. sırada yer alan Acer, atağa kalktı. Özellikle dizüstü tarafında hızlı bir gelişim gösteren şirket, 2006 yılı sonunda tüm çeyreklerin toplamında pazar payını yaklaşık yüzde 13 yükselterek pazarda da ikinci sıraya yükselmeyi başardı.
Acer�ın ülkemizde hızlı büyümesini teknoloji liderliğine bağlayan Acer Türkiye İş Geliştirme Müdürü Sinan Kender, �Özellikle bizim alanımızda teknoloji eğilimlerini belirleyen AMD ve Intel ikilisiyle çok uyumlu çalışıyoruz. Bu markaların çıkardığı son işlemcileri hızla kendi ürünlerimize uyarlayıp kullanıcımızın beğenisine sunuyoruz. Bu da bizi pazarda bir nebze de olsa farklılaştırıyor� şeklinde görüş belirtti.
Geniş ürün yelpazesi
Özellikle dizüstü tarafında geniş bir ürün seçeneği sunduklarını ifade eden Kender, 699-2999 dolar aralığında ürünlere sahip olduklarını kaydetti. Dizüstü bilgisayarların iki farklı şekilde kullanıldığına da işaret eden Sinan Kender bu konuda şunları söyledi:
�Dizüstü bilgisayarlar iş ve ev olmak üzere iki şekilde kullanılıyor. İş kullanıcıları çokluortam özellikleri kısıtlı, daha küçük ekranlı, daha uzun pil süresine sahip daha hafif ürünleri tercih ediyor. Ev kullanıcıları ise DVD izlemek, oyun oynamak ya da müzik dinlemek için 20 inçlik ürünlerimizi tercih edebiliyor. Biz de bu ihtiyaçlara göre çok çeşitli ürünler oluşturduk ve müşterilerimizin beğenisine sunduk.�
Türkiye�de dizüstü tarafında ikinci sıraya yükseldiklerini iddia eden Kender, �İlk sıra gibi bir iddiamız yok çünkü kurumsal tarafta çok güçlü değiliz. Öncelikli hedefimiz ikinciliğimiz korumak ve yüzde 13�lük pazar payımızı yüzde 18 seviyesine getirebilmek� dedi.
Yeni ürünler iddialı