Mobil telefonlarda reklam

Mobil telefonlarda reklam işi büyüme eğiliminde

Amil Kunt

Şimdiye dek reklam sektörünün mobil telefonlara olan ilgisi pek büyük boyuta ulaşmış sayılmaz. Informa Telecoms & Media adlı bir araştırma şirketine göre dünyada geçen yıl internet reklamcılığı 24 milyar doları ve tüm reklam harcamaları 450 milyar doları geçerken mobil reklamları için harcanan 871 milyon dolar oldu. Ancak son aylarda internet reklamcılığı ile beraber reklam işinin dört temel taşı olan televizyon, radyo, basın ve açık hava reklamcılığına ek olarak pazarlamacıların ürünlerinin reklamını mobil telefonlarda yapma isteği doğrultusunda mobil operatörlerinin önemli adımlar attıkları görülüyor.

Günümüzde mobil telefonlarda reklamcılığın büyük bir bölümü yazılı mesajdan oluşurken bu tür reklamlara video klipler, web sayfaları ve müzik de ekleniyor. Informa’ya göre mobil telefonlarda reklam harcamaları 2011 yılında 11.4 milyar dolara erişecek. Diğer uzmanlara göre bu pazar aynı yıl 20 milyar doları bulabilir.

Dünyada varolan 2.5 milyardan fazla mobil telefon kullanıcısı 1 milyar dolayında olan kişisel bilgisayar kullanıcısından çok daha büyük potansiyeli oluşturduğu gibi mobil telefonların sayısının özellikle fakir ülkelerde bilgisayarlardan daha hızlı büyümesi, televizyon ve bilgisayarın aksine bu telefonların kullanıcıları tarafından her zaman her yere beraberinde taşınmaları mobil reklamcılığına başlayan eğilimin başlıca nedenleri arasında sayılıyor.

Reklamcılar arasında geleneksel reklamcılığın yarısının doğru hedef kitlesine ulaşamadığı kanısına karşılık çevrimiçi reklamcılıkta reklam verenlerin ödemeleri ise tüketicilerin reklama tıklama sayısına bağlı oluyor. Oysa mobil operatörleri abonelerinin kişilikleri, alışkanlıkları, hobileri ile ilgili profil bilgisine sahip olduğu taktirde reklamcıların bu bilgiyi kullanarak geliştireceği reklamların daha etkin olacağı bekleniyor.

Mobil operatörler reklam pastasına göz dikti Devamı...